Miért váltunk Gmailre?

gmail_valtas


Minden internetszolgáltató ugyanazokkal a problémákkal küzd levelezés ügyben. 2006 óta 300 domain kb. 3000 postafiókját kezeljük, és a lenti megoldandó feladatok sokszor kihívás elé állítottak minket:

  • spam- és vírusszűrés (legyen pontos)
  • magyar nyelvű webmail felület (legyen gyors és minden böngészőt támogasson)
  • POP3 / IMAP hozzáférés
  • hálózati biztonság (SSL hozzáférés)
  • adatbiztonság (védelem adatvesztés ellen)
  • tárhely (legyen minél nagyobb, lehetőleg minden levél maradhasson a szolgáltatónál)
  • rendelkezésreállás / katasztrófatűrés (a levelek érkezzenek meg a postafiókokba, és a rendszer folyamatosan elérhető legyen)
  • elérhető legyen mobilkliensekről is (pl. iPhone, okostelefonok)

Jónéhány éve az outsourcing egy nagyon elterjedt fogalom és gyakorlat az informatikában: egy-egy konkrét részfeladat teljesítésére egy specializált, tipikusan indiai vagy kínai céget bíznak meg.

A lényeg: mindenki azt csinálja, amihez a legjobban ért. Ebben az esetben mi is kihasználjuk a Google által nyújtott lehetőségeket, mindenki előnyére:

  • a legnagyobb hatékonyságú spamszűrő fut a Gmail rendszerek alatt
  • gyors, böngészőfüggetlen webmail felület, a magyaron kívül még több tucat nyelven
  • biztonságos HTTPS hozzáférés
  • a Google szerverfarmjánál biztonságosabb helyet nem nagyon tudok elképzelni
  • 7G tárhely
  • a webmailen kívül IMAP, POP3S elérés
  • elérhető mobilkliensekről is, kifejezetten mobilhasználatra fejlesztett alkalmazásokon keresztül
  • nagy rendelkezésreállású, katasztrófatűrő rendszer

Éppen csak hogy eldöntöttük, hogy a levelezésünket áttesszük Gmail alapokra, beütött egy nagy hiba a Google rendszerén, ami miatt órákon át elérhetetlenné vált a Gmail. Nem mondanám, hogy különösen nagy örömömre szolgált ez az esemény szinte “tökéletes” időzítése, de továbbra is bízunk a Google-ben, a minden képzeletet felülmúló szerverfarmjaiban és legendás mérnökeiben. Ritka az ilyen központi hibajelenség egy alapvetően elosztott rendszerben. Miközben a legtöbben a Google-tól való függőség ellen emelnek szót, elfelejtik, hogy valakitől mindenképpen muszáj függőségben lenni: az internetszolgáltatótól, a hosting szolgáltatótól, vagy éppen a neki szolgáltató adatparktól, ahol szintén előfordulhatnak hibák.

Mi továbbra is intézzük ügyfeleink felé a szükséges technikai támogatást (domain regisztráció, DNS szerver beállítások, Gmail postafiókok létrehozása, beállítása). Nyilván egy informatikus saját maga is be tudja állítani mindezeket, azonban praktikus körbenézni ezen az oldalon, mielőtt belevágna, mert rengeteg apróság van, amire érdemes figyelni, hogy elkerüljék a kellemetlenségeket.

A Gmail használata saját domainen 50 felhasználóig ingyenes, sőt oktatási intézményeknek és non-profit szervezeteknek korlátlan postafiókig. Az 50-es határ nem vonatkozik az emailcím aliasokra (pl. kovacs.jozsef@sajatdomain.hu illetve jozsef.kovacs@sajatdomain.hu 1 postafióknak számít), illetve a csoportos emailcímkre (pl. igazgatok@sajatdomain.hu).

Címkék: ,

23 Comments

Komment írása